28 Ağustos 2011 Pazar

MERCİMEK ÇORBASI TARİFİ

selam arkadaşlar bir arkadaşımız mercimek çorbasının tarifini sormuş hemen yazalım bizde ben nmercimeği hiç ölçmem hep göz kararı koyarım ama en fazla 1 su bardağı koyuyorum içine 1 sogan 1 patates  bunları doğrayıp mercimekle beraber haşluyorum  haşlanınca blendrdan geçiriyorum tavaya  tereyağını alıp  1 yk  un  ilave edip kavuruyorum  içine 1 çay bardağı kadar süt koyuyorum krema gibi bir kıvar alıyor sonra bu karışımı çorbaya ilave edip 1 2 taşım daha kaynatıyorum ve çorba hazır üstüne isterseniz yağ yakın isterseniz kıtır ekmekler katın içine benım yaptığım gibi lezzetli oluyor artık orası sizin damak zevkinize kalmış  efendim  yalnız bazı çorbalara süt çok yakışıyor mesela ev yapımı domates çorbası mercimek çorbası sebze çorbaları un çorbası bunlarda süt ü denemenizi tavsiye ederim arkadaşlar  sevgilerimle görüşmeküzre efendim hayırlı günler :)

2 yorum:

muko dedi ki...

eline sağlık bend eaynı yaptığın şekilde yaaprım tek fark düdüklü tencerede 15 dk kaynatırım o kadar

sevgiler iyi bayramlar

Unknown dedi ki...

tşk ederim evet o zaman daha koılaylık oluor çabuk pişiyor :)