30 Ekim 2013 Çarşamba

FİNCANDA KEK' E NE DERSİNİZ :)

Dün melek in proğramında sahrap soysal yapmıştı fincanda kek bende daha önceden de görmüştüm fakat denememiştim, dedim bende yapayım yaa :) hemen kaltım yapmaya ilk deneme sonuç süper ben beğendim sizede tavsiye ederim , yalnız onlar damla çikolata koymadılar ben damla çikolata ilave ettim ,çikolatalar alta çöktüğü için pişerken altı biraz ıslak oluyor ben ilk zannettimki kek 'in altı pişmedi diye düşündüm  tabi tadına bakınca onun kek hamuru değilde çikolata olduğunu farkettim
şimdi denemek isteyenler için tarifi veriyorum
       


          FİNCANDA KEK TARİFİ
1 yumurta
1çyb süt
1.5 çyb şeker
2 çyb un
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
1 pkt 20 gr kakao
6 adet çay fincanı içi yağlanmış
tüm malzeme çırpılır yağlanmış çay fincanlarının yarısnından biraz az doldurulur, tam 6 fincan çıkıyor bu ölçüden  geniş tencerenin yarısına kadar  su doldurup kaynatılır kaynayan suya fincanlar konur önce havlu sonra kapak kapatılır kabarana kadar pişirip altı kapatılır kapak açılmadan biraz soğuyana kadar bekletilir arada bir kontrol etmek için hemen hızlı bir şekilde kapağı açıp bakıp kapatabilrsiniz ama çok sık açmayın :)





8 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok nefis bunlar dünde arkadaşlar bahsetmişti! :) denemek farz oldu artık. :)) ellerine sağlık, afiyet olsun!

benim dünyam dedi ki...

HMM ÇOK GÜZEL GÖRÜKÜYOR BENDE DENEYİM BERABER YERİZ OLMAZMI ?

Unknown dedi ki...

TATLIVE HUYSUZ: olur tabi ne demek :)

Unknown dedi ki...

selda :teşekkürederim canım sağol sevgiler :)

Unknown dedi ki...

saadet teşekkürederim bencede dene çok basit tavsiye ederim :)

eda dedi ki...

harika! mutlaka yapicam:) çok hos!

Syhn dedi ki...

fincanlar çatlamaz mı ya merak ettim. ben de mikro dalgada 3 dk da yapıyorum ama böylesi de hoşuma gitti.

Unknown dedi ki...

hayır efendim tencerede su olduğu için hiç bir şey olmuyo hatta cam çay fincanıyla denendiğinide gördüm onada bir şey olmuyor :)